diumenge, 20 de novembre del 2016

Com podríem decorar la porta de la classe?

Aquestes setmanes, hem estat fent feina sobre el projecte de policies amb l’objectiu de cohesionar-nos com a grup fent activitats cooperatives. Com podríem decorar la porta de la classe perquè tothom sàpiga que la nostra classe és la classe dels policies?

En primer lloc, vam observar com és la porta de la nostra classe. És una porta alta, blanca i té forma de.... aquí van començar els primer dubtes...té forma de quadrat?, És un quadrat llarg, un quadrat doble...vam descobrir que la porta tenia dos costats llargs, dos costat curts i quatre angles, vam descobrir que la figura geomètrica que té aquestes característiques es diu rectangle. 

Seguidament, havíem de saber quines mides tenia la porta. Era més alta que els fillets/es i més alta que na Maite. Potser era tan alta com algun pare però no els teníem per comprovar-ho (comentaven els fillets/es). Com podríem saber quina és la llargària de la porta? Amb que ho podríem mesurar?
- Amb les mans. Així (obrint els braços) 
- Amb una cosa llarga que té números i que fa mal si es tanca. El meu pare ho té però no m’ho deixa.
- Amb allò que hi ha al costat de la porta (un termòmetre atmosfèric).
- Això és un termòmetre serveix per mesurar la temperatura. (Maite)
- Sabeu que és això? (Mostro la cinta mètrica).
- A casa n’hi ha un de quasi igual.
- Es diu cinta...(Maite) Algú ho sap?
- Cinta “termòmica”! 
- És una cinta mètrica, Sabeu perquè serveix? (Maite)
- “Para medir cosas”.
- Si, serveix per mesurar els objectes grans i llargs. (Maite) 
- Si, té nombres i es fa llarga, llarga.
Ens vam posar a mesurar la llargada i l’amplada de la porta i ho vam representar a un paper.

Seguidament cada un de nosaltres va representar a un paper la porta i les seves idees per decorar-la. 


En un altre moment, vam comunicar les nostres idees als nostres companys i finalment, vam decidir entre tots que volíem una porta amb molts de colors i policies amb cotxes, motos, cavalls, policies que dirigeixen el trànsit, policies que persegueixen lladres (cadascú de nosaltres va elegir el que li agradava més).

 

Quan ho vam tenir tot decidit, seguint la representació de la porta i les seves mides (la que  havíem fet el dia que observàvem com era la porta de la classe). Vam retallar un paper continuo seguint allò que havíem apuntat. Vam fer servir la cinta mètrica i fent feina en equip vam preparar el fons de la porta fent una festa de colors amb papers de seda que prèviament havíem romput amb trossets petits.  





I per fi, després de pintar els policies, ordenar tota la decoració, de treballar en equip i passar-ho bé vam aconseguir decorar la porta de la nostra classe amb les idees de tots i totes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada