diumenge, 21 de gener del 2018

Què hem fet el primer trimestre?



                Són molts els moments màgics que hem viscut, els sentiments expressats i les emocions viscudes. Poc a poc, cada fillet i filleta s’ha anat adaptant a l’escola, al nou grup-classe, a les noves situacions quotidianes...i jugant,  sense assabentar-nos,  ens hem convertit en un equip que s’ajuda, s’accepta i es respecte. 

                Aquests mesos, hem treballat molts continguts mentre ens divertíem i descobríem el món que ens envolta tot observant, manipulant i experimentant.  Voleu saber què hem fet? 

                - Projecte del nom de la classe. La Classe dels Gegants. En assemblea i després d’escoltar totes les propostes, vam realitzar una votació per decidir el nom de la classe. Finalment la proposta més votada va ser Els Gegants de Menorca. Hem fet exposicions orals explicant quins gegants hi ha a la nostra illa o  a altres llocs de la península. Hem descobert que hi ha pobles de Menorca que no tenen gegants, hem observat les diferents característiques físiques dels gegants (gènere, pes, alçada, vestimenta..).També els hem observat per dins, ens hem convertit en grallers i els fillets/es de 5 anys ens han ajudat a comptar quants diners havíem de pagar a l’autobús per anar d’excursió. Després de fer tota aquesta feina d’anàlisi, ja estem preparats per dissenyar el Gegant de l’Escola de Tramuntana.  Aquest projecte, ens permet treballar la cohesió de grup, conèixer la cultura i els noms dels pobles de Menorca i expressar els nostres pensaments en diferents llenguatges









                -En Pim, en Pam i en Pum han viatjat a casa d’alguns fillets/es. Ens han ajudat a conèixer-nos una mica millor mentre treballàvem l’exposició oral i nou vocabulari. També ens han ajudat a formular preguntes i a pensar respostes coherents mentre treballàvem el “saber estar” en gran grup. A partir del segons trimestre, l’àlbum i els ratolins viatjaran per les cases dels fillets/es que encara no se’ls han emportat.


                - A les sessions de Filosofia 3/18. Hem treballat a partir de diferents contes amb l’objectiu d’identificar les emocions bàsiques (alegria, tristesa, enuig i por), expressar allò que ens fan sentir i estratègies per gestionar-les cadascú segons el seu nivell maduratiu. També hem parlat de com fer amics i d’unes paraules màgiques que hem d’utilitzar cada dia: Gràcies, Per favor i Em sap greu. Amb na Maria Torres, vam fer unes dinàmiques per parlar de la por i l’amistat complementant tot allò que nosaltres estàvem treballant. 
 -

                - Tots Sants. Bunyols. Aquest any, hem fet molta feina per descobrir quants bunyols havíem menjat individualment i tota la classe dels Gegants junts. Aquesta situació d’aprenentatge ens ha permès treballar el llenguatge matemàtic i la lecto-escritura tot jugant resolent un problema real.








                - Els racons ens han permès socialitzar-nos al mateix temps que treballem continguts de les diferents àrees i posar en pràctica tot el que parlem a les sessions de filosofia 3/18. En el racó d’Art,  hem fet grafisme creatiu utilitzant diferents tècniques. A més a més, també hem fet les nostres pròpies creacions o hem treballat l’atenció pintant mandales. El racó de mans fines o plastilina també ens ha permès treballar amb les nostres mans i dits fomentant la nostra creativitat i ens ajuda a expressar els nostres pensaments. En el racó de Números, hem jugat amb jocs matemàtics com el dòmino de lògica, el memori, el dòmino de punts, el joc de l’oca i l’Uno. El racó de natura, ens ha permès conèixer la tardor i experimentar amb els cinc sentits. Per complementar aquest racó, vam fer l’activitat Caixes Niu instal·lant una caixa niu a l’escola, la qual anirem observant durant tot el curs. El racó de fem paraules i de biblioteca, ens ajuden a descobrir les lletres i ens han permès fer dictats muts entre altres activitats sempre respectant els diferents nivells maduratius que hi ha dins l’aula. El racó de construcció i de la caseta, ens agraden molt i ens han ajudat a expressar els nostres pensaments per arribar a acords i jugar conjuntament mentre treballàvem les normes de convivència. 













                - Els Jocs populars, cocodrils a la mar, a seguir la mare, la gallina ponicana, els animals, comprar peix, et passo la pilota, ens saludem, som en...i m’agrada..., me pica... Patufet, on ets?, anell cabidell, color-color, un, dos, tres pica paret i les danses: Bugui-Bugui, un joc de moure el cos i la palmera són uns dels jocs que hem jugat amb l’objectiu de cohesionar-nos com a grup, començar amb el joc reglat i anar adquirint nou vocabulari a través de les cançons i cantarelles.




                         - Sortides. Hem anat a la platja des Grau per cohesionar-nos com escola, al Mercat i a la Biblioteca de Maó per comprar els ingredients dels bunyols i descobrir un lloc ple contes per engrescar-nos cap a la lectura. Hem anat d’excursió per descobrir com eren els gegants de Maó i a l’Església de Santa Maria a escoltar una audició d’orgue. I per últim, el Teatre Principal de Maó ens va oferir un matí ben entretingut amb un concert de Nadal. 




                 - Festes i Activitats a l’escola. Per apropar-nos a la cultura i tradicions populars de Menorca hem celebrat conjuntament amb vosaltres, les famílies, Tots Sants, Santa Cecília i hem fet tallers de Nadal. També hem arreglat el pati de l’escola amb l’ajuda de l’APIMA.





                 I ja per acabar, hem treballat els hàbits d’alimentació, d’higiene, d’autonomia, contem contes i fem jocs abans d’anar cap a casa, fem psicomotricitat dos cops per setmana, tenim cura de les gallines, dels peixos i de l’hort de l’escola (on hem après a fer el millor compost per posar a la terra), fem anglès i música... cada un de nosaltres va aprenent segons el seu ritme i possibilitats i amb l’ajuda de tots aconseguim desenvolupar totes les nostres capacitats una miqueta més. 






                Famílies, moltes gràcies per participar en les diferents activitats que anem fent, sense vosaltres no seria possible.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada